روش مطالعه عربی کنکور

به دست آوردن نمره ۲۰ و یا کسب درصد ۱۰۰ در آزمون های آزمایشی همیشه برای ما خوشایند هست. اما اگر این نمره ۲۰ و این درصد ۱۰۰ برای درسی...

روش مطالعه عربی کنکور














به دست آوردن نمره ۲۰ و یا کسب درصد ۱۰۰ در آزمون های آزمایشی همیشه برای ما خوشایند هست. اما اگر این نمره ۲۰ و این درصد ۱۰۰ برای درسی مثل عربی باشه، رنگ و بوی دیگه ای داره. اگر بخوام دقیق تر مزه این موفقیت رو برای تو شبیه سازی کنم میتونم اون رو مثل نوشیدن یک لیوان شربت آبلیمو با تکه های یخ در گرمای ظهر مرداد ماه تجسم کنم و یا شاید ته دیگی که روش قرمه سبزی ریختی و در حال شمارش معکوس برای بلیعدنش هستی. میخوام بگم این موفقیت واقعا متفاوت هست و میتونه به تنهایی تو رو به رشته ای که دوست داری بیش از پیش نزدیک کنه.

درس عربی هم مثل مابقی عمومی ها ۲۵ تست در کنکور سراسری سهم داره. اگر تصمیم داشته باشی که سوالات رو به ترتیب دفترچه پاسخ بدی باید بعد از ۱۸ دقیقه کلنجار رفتن با سعدی و حافظ و فردوسی، خودت رو سرحال به عربی برسونی. درسی جذاب و در عین حال ترسناک برای بعضی از رفقای کنکوری. اما به نظر تو این ترس از کجا میاد؟ اصلا چه اتفاقی افتاده که وقتی صحبتی از درس عربی میشه تمام چهار ستون فقرات ما میلرزه. مطمئنن یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق نبود یک تدریس و اصول صحیح آموزش در مدارس کشور هست، ولی از اون جایی که ما نمیتونیم تصمیمی در این مورد اتخاذ کنیم، بهتره تمام سعی خودمون رو در این جهت به کار بگیریم که بتونیم به حداکثر موفقیت برسیم.







نترس

خیلی ساده و شاید مهم ترین رکنی که باید داشته باشی همین شجاعت و نترس بودن هست. تعجب نکن دوست من، اگر جلوی این ضعف رو از همون ابتدا نگیری روز به روز ترس تو از این درس بیشتر و بیشتر میشه و کار به جایی میرسه که بدترین تایم روزانه تو زمانی میشه که باید عربی بخونی. شاید الان کار از کار گذشته باشه و تو هم مثل خیلی دیگه از کنکوری ها میل به مطالعه عربی نداشته باشی. کاری که باید انجام بدی این هست که سعی کنی کم کم به این درس نزدیک بشی، با روزی ۱۵ دقیقه وقت گذاشتن شروع کنی و این ساعت رو افزایش بدی. ریشه اصلی عدم موفقیت در درس عربی و مابقی دروس در ضعف پایه ای ما موجود است. بنابراین کاری که باید انجام بدی این هست که از پایه شروع به مطالعه کنی، از ب بسم الله.







یدونه خوبش رو تهیه کن

داشتن یک منبع کمک آموزشی خوب تو رو از سردرگمی نجات میده و ما برای اینکه بتونیم مطالب کتاب درسی رو خیلی خوب یاد بگیریم. منبعی که از همه نظر کامل باشه و متن روانی برای تو داشته باشه. کتابی که بتونی به راحتی به وسیله اون قواعد عربی رو درک کنی. برای اینکه بتونی به تست های تمام مباحث عربی پاسخ بدی باید قواعد این درس رو خیلی خوب و دقیق یاد بگیری. درست فهمیدی قرار نیست قواعد عربی رو حفظ کنی، باید قواعد این درس رو خیلی خوب و دقیق یاد بگیری.







برنامه داشته باش

جدای از اینکه اوضاع تو در درس عربی به چه شکلی هست، بهت توصیه میکنم که برنامه ای منسجم برای مطالعه این درس داشته باشی. اگر در حال حاضر در مقاطع پایه در حال تحصیل هستی، سعی کن که میخ رو محکم بکوبی و کار رو به اما و اگر نکشی. از همین الان مطالب رو ریشه ای یاد بگیر و سعی کن که نقطه کوری برای سال کنکور باقی نمونه. اگر دوازدهمی هستی و باید در کنکور شرکت کنی بهت توصیه میکنم در ابتدای سال کار عربی رو یکسره کنی و اجازه ندی مباحثی که در اون احساس ضعف میکنی تا پاییز و زمستان همراه تو باشن. به راحتی میتونی با یک مطالعه خوب، طبق برنامه و با کیفیت تو سه ماه تابستون به یک عربی دان تبدیل بشی و از مطالعه و تست زدن برای این درس چموش نهایت لذت رو ببری.

اگر واقعا در این درس احساس ضعف میکنی بهتر هست که با یک برنامه خفن این درس رو ضربه فنی کنی. برای شروع کار بهتر هست که مطالعه عربی رو مثل زیست شناسی هر روز در برنامه خودت داشته باشی. نیازی هم نیست که زمان زیادی برای این کار اختصاص بدی، با روزی ۳۰ دقیقه مطالعه این درس میتونی به سطح معقولی برای عربی برسی. فقط کافیه که شروع کنی.






اصل مطلب

اصل مطلب برای همه دروس از جمله عربی این هست که یاد بگیری با هر تیپ تستی از این درس به چه شکلی برخورد کنی. اگر از دوستان خودت سوال بپرسی هنوز هم پیدا میکنی داوطلب هایی رو که برای پاسخ دادن به تست های ترجمه عربی، هم صورت سوالات و هم تک تک گزینه ها رو کلمه به کلمه میخونن و بعضا شاهد بودیم که معنی هم میکنن!!

این در حالی هست که برای پاسخ دادن به تست های ترجمه با نگاه کردن به بخش های کلیدی هر گزینه میتونی جواب درست رو به دست بیاری. این قضیه دقیقا مثل این هست که انتظار داشته باشی که دروسی مثل ریاضی و فیزیک رو تنها با روخوانی کردن درسنامه و یا جزوه دبیر به درصد بالا برسی.

بهترین و صد البته راحت ترین کاری که باید در قبال عربی انجام بدی این هست که الفبای اولیه این درس رو به خوبی یاد بگیری و سعی کنی قواعد مربوط به هر مبحث رو خوب بفهمی. به هیچ عنوان از عربی پایه دهم غافل نشو. اتفاقا اولین مباحثی که برای عربی شروع مطالعه میکنی باید مباحث همین عربی دهم باشه.







باید همش برای تو باشه

فقط کافیه اون عشق و علاقه ای که باید رو در خودت ایجاد کنی و این عشق و علاقه فقط زمانی در تو ایجاد میشه که بلد باشی این درس رو به چه شکلی بخونی و چطوری با هر تست از هر مبحث این درس برخورد کنی. در این صورت مطمئن باش که برای مطالعه عربی و طی کردن پله های ترقی برای رسیدن به درصد ۱۰۰ در این درس لحظه شماری خواهی کرد.

وقتی به سوال ۲۶ از دفترچه عمومی میرسی فقط ۲۰ دقیقه فرصت داری تا به ۸ سوال ترجمه، ۹ سوال درک مطلب و در انتها به ۸ سوال قواعد پاسخ بدی. اگر دقت کرده باشی، متوجه میشی که برای پاسخ دادن به تست های هر ۳ مبحث نیاز داری که قواعد عربی رو خیلی خوب بلد باشی. حتی برای ۸ تست ترجمه هم نیاز داری که قواعد عربی رو خیلی خوب یاد بگیری.

ازت میخوام که به هیچ عنوان مرز بندی برای یادگیری قواعد عربی در نظر نگیر، همه مباحث رو به یک چشم ببین. امکان داره که از یک مبحث به صورت مستقیم سوالی در کنکور طرح نشه، اما برای پاسخ دادن به تست های مابقی مباحث پیش نیاز باشه. در کنار تسلط صد در صدی به قواعد باید حداقل معنای تمام لغات عربی کتاب درسی رو به خاطر بسپاری و به طور کلی بتونی تمام متون عربی هر سه کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم رو به راحتی معنا کنی.











روش مطالعه عربی رتبه های برترمفهومی خواندن و یادگیری عربی


روش مطالعه عربی رتبه های برتر , جالبه ؛ خیلی از داوطلبان برای جبران درصد کم عربیشون ، دین و زندگی رو زیاد می زنند تا به خیال خود درصد کم عربی جبران بشه ! در صورتی که نمی دانند برای بدست آوردن رتبه برتر باید درصد هر درس به طور میانگین 50 تا 60 درصد باشد و در کنکورهای اخیر درصد دروس عمومی باید بین 70 تا 90 درصد باشد تا رتبه دلخواه خود را بدست آورید و در رشته های خیلی تاپ کنکور سراسری قبول شوید .

نکته ی خیلی مهم آن است که اگر شما عربی را بصورت مفهومی یاد بگیرید می توانید به صورت تضمینی درصد بالایی در عربی کنکور به دست آورید .

روش مطالعه عربی رتبه های برتر , توجه داشته باشید که اگر بتوانید در کنکور درصد عربی بالایی به دست آورید مطمئنا رتبه ی شما بسیار بهتر خواهد شد چرا که اکثر داوطلبان به درس عربی توجه ندارند و درصد های خوبی نمی زنند در صورتی که عربی در دروس عمومی مانند درس ریاضی دردروس اختصاصی است.
که تقریباً همه از آن فراری می باشند شما اگر درس ریاضی را در دروس عمومی زیاد بزنید رتبه شما بسیار خوب می شود.

روش مطالعه عربی رتبه های برتر , تنها درس داوطلبان گروه­هاي علوم گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و هنر که در سال چهارم تدريس نمي‌شود و در آزمون سراسري از آن، سؤال طرح مي‌گردد، درس عربي است؛ از همين رو، عده‌اي از داوطلبان اين گروه‌هاي آزمايشي، زمان لازم را براي مطالعه و آماده شدن براي اين درس، اختصاص نمي‌دهند و در نتيجه در آزمون سراسري درصد خوبي را کسب نمي‌کنند.

از سوي ديگر، اين درس براي داوطلبان علوم انساني اهميتي دو چندان دارد؛ زيرا دانش‌آموزان علوم انساني در آزمون سراسري، عربي عمومي و اختصاصي دارند و در واقع از اين درس، دو مجموعه سؤال (يکي عمومي و يکي تخصصي) براي داوطلبان علوم انساني طرح مي‌شود.











روش مطالعه عربی رتبه های برتر , دلیل اصلی درصدهای ضعیف داوطلبان در درس عربی کنکور 96 :

روش مطالعه عربی رتبه های برتر , با بررسی درصدهای تعداد زیادی از داوطلبان در کنکور 96 و در درس عربی به این نتیجه رسیدیم که این داوطلبان نحوه و روش مطالعه که داشتند اشتباه بوده است و عربی را به صورت مفهومی یاد نگرفته اند . اگر درس عربی را مفهومی یاد بگیرید دیگر دغدغه ی درصد پایین در این درس استراتژیک را ندارید .

عربی در کنکور شامل ۲۵ سال می باشد که این ۲۵ سوال شامل ترجمه و تعریب، درک مطلب و قواعد می باشد.







روش مطالعه عربی رتبه های برتر , روش مطالعه عربی کنکور توسط رتبه 1 کنکور 94

توصیه مسعود بهزادی رتبه 1 کنکور 94 که عربی را 100 درصد پاسخ داده است این است که:

عربی را در تابستان جمع بندی کنید. عربی در تابستان باید به اتمام برسد و تمام نکات آن را نیز یاد گرفته باشید.
آقای امیری می گوید: در تابستان درس عربی را از کتاب عربی 1 شروع کرده ام.

ابتدا لغت های هر درس را از کتاب های گاج و قلمچی مطالعه کردم.
سپس به سراغ متن درس می رفتم و آن را ترجمه می کردم.
برای ترجمه متن، ابتدا خودم این کار را انجام می دادم سپس به سراغ معلم یا کتاب های کمک درسی می رفتم.
بعد از ترجمه به سراغ قواعد عربی رفتم.
برای یادگیری قواعد، از کتاب های کمک درسی مانند مبتکران استفاده کرده ام، زیرا کتاب درسی فقط برای کسانی مناسب است که روی قواعد تسلط کامل دارند.
برای یادگیری قواعد ابتدا به سراغ کتاب درسی بروید و تمرین های درسی را یاد بگیرید.
در حل تمرین به صورت سوال و پاسخ سوال توجه ویژه ای داشته باشید.
پس از تسلط رو تمرین ها به سراغ متن درس بروید و قواعد یاد گرفته شده را در متن پیدا کنید.
یعنی نقش کلمات را در جملات پیدا کنید و اگر به مشکل برخوردید از معلم عربی خود سوال کنید.
کتاب عربی 1 و 2 و 3 را با همین روال گفته شده بخوانید.

نکته: کتاب عربی 1 در لیست کتاب های کنکور نیست. اما اگر آن را بخوانید بهتر است.

خواندن کتاب عربی 1 به شما کمک می کند تا پایه ای مطالعه کنید زیرا مطالبی که در کتاب سال های بالاتر فقط سوال آن مطرح شده و توضیح آن نیست در عربی 1 وجود دارد.

و در پایان بخش روش مطالعه عربی توسط رتبه 1 کنکور

روش مطالعه عربی رتبه های برتر , درس عربی را در تابستان به اتمام برسانید.

زیرا باعث می شود در طی سال روی مباحث عربی تسلط داشته باشید و برای آزمون ها تنها این درس را دوره می کنید.

این کار باعث می شود که عربی پیش دانشگاهی را بهتر یاد بگیرید.

برای تست زنی در مبحث قواعد، هر درسی را می خوانید تست آن را نیز حل کنید.

در مبحث لغات و ترجمه بهتر است که با فاصله تست بزنید. زیرا پس از حفظ لغت بلافاصله تست زدن بی فایده است.

برای حل تست های ترجمه حتما نکات ترجمه را یاد بگیرید، چون حفظ کردن در کنکور به شما کمکی نخواهد کرد.









روش مطالعه عربی رتبه های برتر , روش مطالعه عربی رتبه 120 کنکور تجربی 95 :

تابستون عربی رو از کتاب عربی 1 شروع کردم…..اول لغات هر درس رو که تو کتابایی مثل سبز قلمچی یا گاج نوشته بود میخوندم و کاملا معنیشونو یاد میگرفتم…بعد میرفتم سراغ متن درس ترجمه میکردم واسه خودم و با ترجمه کتابای آموزشی یا معلم خودم چک میکردم…

بعدشم قسمت قواعد رو از رو کتابای آموزشی میخوندم (که به نظرم تو عربی 1 و 2 سبز قلمچی عالی بود و تو عربی3 مبتکران (اندیشه سازان سابق)) چون کتاب درسی قسمت قواعدش واسه کسایی خوبه که بلدن قواعد رو…!!!!!!

بعد از اون میرفتم سراغ قواعد کتاب و تمرینا.

توجه کنید که شما باید تو تمرینا همه چیز رو بلد باشین….یعنی هم به صورت سوال توجه داشته باشین و هم به جوابا.باید بخورین تمرینای کتاب رو!!!!!

مسلط مسلط…..و اینو هم بدونید که کتاب هیچوقت تمرین کم نداره….

یعنی درسته واسه تحلیل صرفی فقط 2تا کلمه رو تجزیه ترکیب میکنه ولی شما میتونین واسه خودتون همه ی جمله رو آنالیز کنین.حتی اگه وقت زیاد دارین برین سراغ جمله های متن درس و اونارو هم سعی کنین نقش کلماتشو بفهمین….و اگه بلد نبودین از معلم عربیتون بپرسین …اونا حتما بلدن….

خلاصه اینجوری تک تک درسای عربی1 و2و3 رو میتونین تموم کنین و با این کار به عربی علاقه مند و مسلط میشین….

عربی 1 تو لیست کتابای کنکور نیست ولی بخونین بهتره…اینجوری پایه ای کار کردین و یه سری مطلب که تو سالای بالاتر فقط سوالش هست و توضیحش نیست مثل مشتقات و مصادر ثلاثی مزید تو کتاب عربی1 هست….

اگه تو تابستون عربی رو تمام کنین اولا خیالتون راحته که عربی رو واسه کنکور تموم کردین و استرس ندارین که آیا میرسم تمومش کنم آیا میتونم دوره کنم……ثانیا:با آزمونایی که تو طول سال میدین هر درس رو به طور کامل دوره میکنین….اونوقت وقتی دارین درس 3 عربی 2 رو(مثلا) میخونین همه قواعد رو بلدین و میتونین نقش تمام کلمات رو تو متن درس پیدا کنین و همین طور تمرینا رو به طور کامل بررسی کنین….

در مورد تست هم باید بگم که بعد اینکه هر قواعدی رو خوندین تستاشو هم بزنین تا قشنگ ملکه ذهنتون بشه…در مورد لغات هم با کمی فاصله تست زدن بتره هر چند تست واسه لغت فایده چندانی نداره چون لغت رو حفظ کنین کافیه و تو کنکور هم فکر نکنم تستی باشه که معنی لغت توش دخیل باشه .تستای ترجمه هم که باید معنی فعلارو بلد باشین و یه سری نکات ترجمه که تو کتاب فوت و فن عربی اومده….یعنی بعد اینکه شما درسای کتابهای درسی عربی رو خوندین میتونین برین سراغ نکات مثلا نکات ترجمه…نکات تجزیه….

به نظر من یه کتاب تست رو تو تابستون بزنین همزمان با اینکه هر درس رو خوندین و یه کتاب هم در طول سال تحصیلی با آزمونایی که میدین..اینجوری دیگه فکر کنم مشکل عربی نداشته باشین…

پیشنهاد من اینه که فوت و فن رو بعد از یه دور اتمام کتاب درسی بخونین یعنی تو طول سال تحصیلی…و کتاب دیگه ای که خوبه (مثلا گاج یا قلمچی)تو تابستون…










روش مطالعه عربی رتبه های برتر , روش مطالعه عربی به سبک رتبه های برتر کنکور سراسری :





روش مطالعه عربی رتبه های برتر , محمد امین روان بخش ، رتبه 2 تجربی سال 95 :
درصد عربی : 100 %

روش مطالعه عربی رتبه های برتر ,روش مطالعه :

متن درس‌هاي کتاب درسي را با دقت مي‌خواندم؛ چون اسکلت‌بندي سؤال‌هاي آزمون سراسري از کتاب درسي است و لغات آخر کتاب را نيز با دقت مي‌خواندم. در کل، چون سال دوم و سوم خوب کار کرده بودم، براي اين درس وقت زيادي نمي‌گذاشتم و بيشتر تست مي‌زدم.









روش مطالعه عربی رتبه های برتر , سید شایان پور میر بابایی رتبه 1 تجربی سال 93 :درصد عربی : 94 %

به نظر من، عربي يک مجموعه قواعد دارد که خواندني است و در ابتدا بايد به اين قواعد مسلط شد و سپس تست کار کرد. اين قواعد حتي در مبحث ترجمه هم مهم است. من براي عربي از سال دوم به طور جدي شروع به مطالعه کردم، اما تسلطم را در سال سوم به دست آوردم و سال چهارم بيشتر تست مي‌زدم.










روش مطالعه عربی رتبه های برتر , زهره بابایی رتبه 13 تجربی سال 94 :
درصد عربی : 100%

از سال دوم به صورت جدي عربي را براي آزمون سراسري خواندم. ابتدا قواعد را (همراه با پيش‌خواني) به صورت کامل در کلاس ياد مي‌گرفتم و سپس تمرين‌هاي کتاب را به طور کامل حل و تمام متن دروس و گزاره‌هاي داخل تمرين‌ها را تجزيه و تحليل مي‌کردم و اين روند را تا پايان سال آزمون سراسري ادامه دادم و بعد از کتاب، برنامه‌ حجيمي براي تست زدن طراحي کردم؛ به طوري که اکثر کتاب‌هاي تست موجود در بازار را چند بار حل کرده بودم؛ البته کتاب درسي هميشه براي من اولويت داشت و عربي سه سال دبيرستان من آن قدر نوشته شده و سياه است که قابل خواندن مجدد نيست، و حتي تمام جمله‌هاي جزوۀ دبيرم را تجزيه و تحليل کردم و مجبور شدم که دوباره جزوه‌ جديدي را تهيه کنم.









روش مطالعه عربی رتبه های برتر , مجتبی جعفری مسلم رتبه 138 علوم انسانی سال 94 :
درصد عربی عمومی: 80%
درصد عربی اختصاصی : 81%

ابتدا قواعد درس را از روي جزوه يا کتاب‌هاي کمک درسي مطالعه و سپس همان قواعد را در دفترجداگانه خلاصه نويسي و در نهايت تست زني را شروع مي‌کردم.

تست‌ها را در طول هفته تقسيممي‌کردم؛ به طوري که هر روز يک يا نيم ساعت از مطالعه خود را به تست‌زني عربي اختصاصمي‌دادم، يعني همۀ تست‌ها را در يک روز تمام نمي‌کردم؛ زيرا اين عمل، همباعث خستگي ذهن و زده شدن از درس عربي و هم باعث يادگيري ناقص آن درس مي‌شود. اينشيوه که من هر روز در برنامه‌ مطالعاتي‌ام تست زني عربي داشته باشم، باعث مي‌شد که منهر روز قواعد را مرور کنم و با آرامش تمام، ريز به ريز نکات را تحليل کنم و ۹۹ درصدنکات همان درس را ياد بگيرم و سپس تمام نکات مهمي را که در پاسخنامۀ تشريحي تست‌هاوجود دارد، در دفترچه‌اي جداگانه يادداشت مي‌کردم و اين دفترچه را هميشه همراه خود داشتم و در اوقاتي که داخل ماشين بودم يا در وقت‌هاي تلف شده، آن نکات را مرور مي‌کردم.

بعد از آنکه همه‌ تست‌ها را زدم و بر قواعد مسلط شدم، اين قواعد و نکته‌هايآن را روي قرآن کريم تمرين کردم؛ براي مثال، در مبحث اعلال، فعل‌هاي معتل را از رويقرآن پيدا نموده و نوع فعل معتل و نوع اعلالي را که در آن صورت گرفته است مشخص کردم. اين تمرين و تکرار باعث شد که بيشتر و بيشتر بر مباحث درس عربي مسلط شوم.










روش مطالعه عربی رتبه های برتر , علی ولایی رتبه 1 علوم انسانی سال 93
درصد عربی عمومی : 89 %
درصد عربی اختصاصی : 100 %

در عربي پايه‌ام ضعيف نبود و به خاطر علاقه‌ام به اين درس ، مطالعۀ آن برايم سخت نبود؛ هر چند که در درک مطلب کمي مشکل داشتم؛ چون معتقدم که سؤال‌هاي اين بخش کمي سليقه‌اي است. در کل، تمام دروس، بخصوص درس‌هاي تفهيمي مثل عربي يا رياضي، را روز خواني مي‌کردم؛ يعني همان روز که معلم درس مي‌داد، زماني را در خانه براي مطالعه آن دروس اختصاص مي‌دادم.











روش مطالعه عربی رتبه های برتر , تارا فرساد فر رتبه 1 هنر کنکور 93
درصد عربی : 100%

به نظر من، درس عربي با تمرين زياد جواب مي‌دهد. براي فراگيري اين درس، ابتدا قواعد را مي­خواندم و بعد با تست زدن نکته‌ها را در ذهنم تثبيت مي‌کردم؛ حتي ترجمه را هم با تست زدن در ذهنم تثبيت مي­کردم؛ البته در درک مطلب تا فروردين مشکل داشتم، اما بعد از تعطيلات نوروزي، وقت زيادي روي درک مطلب گذاشتم و در اين بخش هم مسلط شدم.









روش مطالعه عربی رتبه های برتر , نگین یغمایی رتبه 2 ریاضی سال 93 :
درصد عربی : 85%

بعد از امتحانات نهايي نيز سؤال‌هاي عربي همه آزمون‌هاي سراسري سال‌هاي اخير را حل کردم و هر روز يک آزمون سراسري عربي مي‌دادم و يک درک مطلب کار مي‌کردم. در طي سال هم با آزمون‌هاي آزمايشي که در آنها شرکت مي‌کردم، جلو مي‌رفتم.

روش مطالعه عربی رتبه های برتر , امید شمس اللهی رتبه 2 علوم انسانی سال 93
درصد عربی عمومی: 100%
درصد عربی اختصاصی : 86%

سال چهارم هم دبيرمان تمام تست­هاي آزمون‌هاي سراسري و آزاد 10 سال اخير را سر کلاس مي‌آوردند و هر جلسه دو مجموعه کامل تست مي‌زديم و ايشان هر تستي را که مي‌ديدند مشکل است، توضيح مي‌دادند و قواعد عربي مرتبط با آن سؤال را دوره مي‌کردند.











روش مطالعه عربی رتبه های برتر , الهام حبیب زاده رتبه 4 علوم انسانی سال 93
درصد عربی عمومی : 90%
درصد عربی اختصاصی : 95 %

تابستان منتهي به سال چهارم، عربي را شروع کردم. ابتدا هر مبحث را مي‌خواندم و سپس براي آن، تست مي‌زدم. از مهرماه به بعد، مطالعه عربي‌ام محدود به گوش دادن در سر کلاس شد و هر دو روز يک بار هم تست مي‌زدم. از بهمن ماه، آزمون‌هاي سراسري عربي چهار گروه آزمايشي ديگر را زدم (فقط تست‌هاي عربي گروه آزمايشي خودم را در اين زمان نزدم)؛ يعني هر روز در مدت 30 دقيقه، دو مجموعه از تست‌هاي عربي را تا آزمون سراسري پاسخ مي‌دادم و تا اسفند ماه همه تست‌ها را زده بودم.










روش مطالعه عربی رتبه های برتر , علی عجم رتبه 2 تجربی سال 92
درصد عربی: 94%

مشخص است که اگر سال دوم و سوم را خيلي خوب خوانده باشي، سال چهارم مشکلي نخواهي داشت. من چون به عربي نسبتاً مسلط بودم، اوايل سال چهارم نگاهي گذرا به نکات قواعد عربي کردم و بعد از آن فقط تست مي‌زدم. شايد بتوانم بگويم که از آبان ماه به بعد لاي کتاب عربي را باز نکردم، اما زياد تست مي‌زدم.









روش مطالعه عربی رتبه های برتر , روژان ربانی رتبه 7 ریاضی سال 92
عربی : 96%

متن کتاب‌ها را به طور کامل تجزيه و ترکيب مي‌کردم. سال چهارم در ابتدا خيلي روي لغت کار نمي‌کردم، اما دو سه ماه آخر، روي لغت وقت گذاشتم. براي تست هم فقط تست‌هاي آزمون سراسري را کار کردم و سراغ کتاب‌هاي کمک آموزشي و تست‌هاي متفرقه نرفتم. به داوطلبان هم پيشنهاد مي‌کنم که اگر در قواعد عربي ضعيف هستند، کل گزينه­هاي سؤال­هاي آزمون سراسري سال‌هاي گذشته را تجزيه و ترکيب کنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.