زبان و ادبیات اردو

بسمه تعالیمعرفی رشته های دانشگاهی( زبان )( زبان و ادبیات اردو )مقدمه: آیا می‎دانید که حدود 600 میلیون نفر در جهان به زبان اردو سخن می‎گویند و می‎نویسند؟البته زبان اردو،...

زبان و ادبیات اردو

بسمه تعالی


معرفی رشته های دانشگاهی( زبان )


( زبان و ادبیات اردو )


مقدمه:

آیا می‎دانید که حدود 600 میلیون نفر در جهان به زبان اردو سخن می‎گویند و می‎نویسند؟البته زبان اردو، تنها زبان رسمی کشور پاکستان است اما کمابیش درتمام کشورهای شبه قاره هند فهمیده می‎شود و به آن سخن می‎گویند و در حال حاضر هزاران جلد کتاب علوم‎انسانی و هنر به زبان اردو وجود دارد که ایرانیان می‎توانند به فارسی ترجمه کرده و از آنها بهره ببرند.از سوی دیگر کشور ما برای این که بتواند ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک با کشور همکیش و همسایه خود، پاکستان داشته باشد، نیاز به مترجمانی متبحّر درزبان و ادبیات اردو دارد. از همین‌رو رشته زبان و ادبیات اردو به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران ارائه شده است.

درس‌های این رشته در طول تحصیل :

دروس پایه :

دستور زبان فارسی، تاریخ زبان فارسی، مرجع‎شناسی و روش تحقیق، بدیع، آیین نگارش.

دروس اصلی و تخصصی:
مقدمات اردو، خواندن و درک مفهوم متون، تدریس متون نثر، تدریس متون نظم، ادب منثور، ادب منظوم، ادب داستانی، دستور، جمله‎نویسی و مقدمات انشاء، انشای ساده، انشای پیشرفته، گفت‎وشنود و درک مطالب شفاهی، بیان شفاهی داستان، ترجمه، تاریخ زبان وادب اردو، معانی و بیان و صناعات ادبی.

Website : E120.ir

Telegram : @group_120

Instagram : group120


این مطلب را به اشتراک بگذارید

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.