نگاهی به غذاها و خوراکی‌های پایین آورنده قند خون

اگر به دنبال پایین آوردن قند خون در خانه هستید همیشه لازم نیست در داروخانه‌‌ها جستجو کنید. به راحتی می‌توانید غذاهای پایین آورنده قند خون را امتحان کنید. کافی‌ست بدانید...

نگاهی به غذاها و خوراکی‌های پایین آورنده قند خون





اگر به دنبال پایین آوردن قند خون در خانه هستید همیشه لازم نیست در داروخانه‌‌ها جستجو کنید. به راحتی می‌توانید غذاهای پایین آورنده قند خون را امتحان کنید. کافی‌ست بدانید باید برای کاهش قند خون چه بخوریم. ما راه‌های کاهش قند خون با میوه و خوراکی‌ها را در این مطلب به شما می‌آموزیم تا بدون ضرر و فقط با تغذیه بتوانید قند خون خود را کنترل کنید.



برای پایین آوردن قند خون چه بخوریم؟


کاهش قند خون با میوه انبه

یک پایین آورنده قند خون خوشمزه و پرطرفدار انبه است. تحقیقات نشان می‌دهد انبه اگرچه شیرین است اما مصرف روزانه ۱۰گرم انبه خشک که معادل نصف یک انبه تازه است، یک پایین آورنده قند خون بسیار عالی است. اگر به دنبال میوه‌های پایین آورنده قند خون هستید حتما انبه را امتحان کنید. به علاوه نقش برگ انبه در کاهش قند خون انکارنشدنی است. استفاده از برگ انبه به شکل جوشانده می‌تواند یکی از راه‌های کاهش قند خون به صورت طبیعی و بدون دارو باشد. از یاد نبرید که انبه مواد مغذی مختلفی مثل ویتامین سی، ویتامین آ، فولات و فیبر دارد که جزو اصلی‌ترین موادغذایی موردنیاز بدن محسوب می‌شوند. در لیست میوه‌های پایین آورنده قند خون، گیلاس را فراموش نکنید. گیلاس کمترین شاخص گلوکز را در بین میوه‌ها دارد و شاخص گلوکز این میوه ۲۲ است. به علاوه گیلاس با دارا بودن آنتوسیانین باعث افزایش تولید انسولین در بدن شده و باعث کاهش قند خون می‌شود. استفاده از این میوه برای پایین آوردن قند خون در بین بیماران دیابتی رایج است. گلابی هم یکی دیگر از میوه‌های پایین آورنده قند خون است چرا که با دارا بودن فیبر و کربوهیدرات، قند خون و همچنین کلسترول را کاهش می‌دهد. به علاوه با داشتن آنتی اکسیدان، از سرطان جلوگیری کرده و سلامتی را تضمین می‌کند.



گیاهان دارویی کاهش قند خون

برای پایین آوردن قند خون در خانه می‌توانید سری به آشپزخانه خود بزنید و از ادویه‌های پایین آورنده قند خون استفاده کنید. خوردن کدام ادویه‌ها باعث کاهش قند می‌شود؟ دارچین بهترین پایین آورنده قند خون در بین ادویه‌هاست. نتایج یک بررسی در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که دارچین کامل و عصاره دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا می‌شود. بررسی دیگری که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا، به اضافه کاهش کلسترول تام، تری گلیسرید و کلسترول بد خون می‌شود در حالیکه که کلسترول خوب خون را بالا می برد. البته که دارچین یکی از گیاهان دارویی کاهش قند خون است اما مصرف دوز بالای آن می‌تواند مضرات خطرناکی برایتان داشته باشد. پس در مصرف این پایین آورنده قند خون افراط نکنید و حتما از پزشک خود نظر بخواهید.



کاهش قند خون با بامیه

اگر می‌خواهید کاهش قند خون با بامیه را تجربه کنید دو عدد بامیه شسته شده را نصف کنید و شب تا صبح در یک لیوان آب گذاشته و درپوش آن را بگذارید. صبح زود و بعد از صبحانه بامیه‌ها را از آب خارج کرده و آب را بنوشید. دو هفته هر روز اینکار را انجام دهید تا شاهد کاهش قند خون خود باشید. بامیه با دارا بودن ویتامین آ و سی، اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم و فیبر ،به کاهش قند خون کمک می کند.



کاهش قند خون با شنبلیله

یک پایین آورنده قند خون طبیعی و مفید که در کاهش قند خون معجزه می‌کند، شنبلیله است. مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه ۵۰۰میلی گرم شنبلیله، ترشح انسولین را افزایش و قند خون را کاهش می دهد. همزمان با قند خون، کلسترول هم با این گیاه دارویی کاهش می‌یابد و بهبود قند خون و درمان چاقی و کلسترول را با هم تجربه خواهید کرد. ژورنال بین‌المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه‌ای در سال ۲۰۰۹ مقاله‌ای منتشر کرد که پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۱۰گرم دانه شنبلیله خیس خورده در آب داغ برای کاهش قند خون موثر است. مصرف غذاهای حاوی شنبلیله له کاهش مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی نوع ۲ کمک می‌کند و باعث پایین آمدن قند خون می‌شود.



تاثیر سیر در کنترل قند خون

یکی از غذاهای پایین آورنده قند خون که اثرات آن در مطالعه ای سال ۲۰۰۶ و مطالعه دیگری در سال۲۰۱۲ ثابت شده، سیر است. عصاره سیر می‌تواند قند خون را پایین بیاورد. در حقیقت عصاره سیر میزان انسولین افراد مبتلا به دیابت را به طور طبیعی افزایش داده و قند خون را پایین می آورد. به علاوه پیاز هم در کاهش قند خون نقش مهمی دارد و خوشبختانه در اکثر غذاهای ایرانی از پیاز به عنوان طعم و عطر دهنده استفاده می‌شود. پس اگر می‌خواهید بدانید برای پایین آوردن قند خون چه باید خورد این نکته را به یاد داشته باشید که همچنان که از بوی سیر و پیاز اذیت می‌شوید اما به کاهش قند خون خود کمک می‌کنید.



آجیل‌ها و دانه‌های خوراکی

از جمله خوراکی‌های پایین آورنده قند خون آجیل‌ها هستند. در حقیقت آنچه باعث کاهش قند خون می‌شود، اسیدهای چرب یک اشباع هستند که در آجیل دانه‌ها، آوکادو، زیتون و روغن زیتون و کتان یافت می‌شود. اسیدهای چرب تک اشباع از طریق کاهش مقاومت به انسولین، باعث کاهش قند خون می‌شود. این نتایج از مقایسه یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و یک رژیم غذایی با اسیدهای چرب تک اشباع به دست آمده است. البته دانه چیا هم در تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی دارد. دانه‌های چیا باعث کاهش اثر دیابت، افزایش حساسیت به انسولین و عدم تعادل قند خون بعد از غذا می‌شود. در حقیقت دانه چیا باعث تثبیت قند خون می‌شود.



نوشیدنی کاهش قند خون

در یک تحقیق مشخص شد نوشیدن مخلوطی از سرکه سیب و آب، قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند یک پایین آورنده قند خون باشد. در حقیقت این ترکیب باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون بعد از غذاخوردن می‌شود. ترکیب سرکه و آب قبل از غذا، بالا رفتن قند خون بعد از خوردن غذاهای نشاسته‌ای در افراد دیابتی را کنترل می‌کند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.