چه غذاهایی را نباید برای سحری بخوریم؟

بیشتر متخصصان تغذیه معتقدند سحری مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در ماه رمضان است. به همین خاطر مصرف مواد غذایی سالم و مقوی در وعده‌ی سحری اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر...

چه غذاهایی را نباید برای سحری بخوریم؟



بیشتر متخصصان تغذیه معتقدند سحری مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در ماه رمضان است. به همین خاطر مصرف مواد غذایی سالم و مقوی در وعده‌ی سحری اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر امسال ماه رمضان با گرم‌ترین روزهای خرداد و تیر هم‌زمان شده که اهمیت حفظ آب بدن را بیشتر می‌کند. اما در این روزهای طولانی و داغ چه غذاهایی برای سحری نباید بخوریم؟

در این روزهای طولانی باید سحری به‌عنوان یک وعده‌ی کامل مصرف شود تا بتواند انرژی روزانه‌ی شما را با چربی و پروتئین کافی تامین کند و از افت قند جلوگیری کند.

برای وعده‌ی سحری مصرف غذاهای پر از پروتئین و پر از گوشت سرخ شده، غذاهای خشک مثل کتلت، کوکو و فست‌فود مناسب نیستند.

برای وعده‌ی سحری مصرف غذاهای پر از پروتئین و پر از گوشت سرخ شده، غذاهای خشک مثل کتلت، کوکو و فست‌فود مناسب نیستند. چون در طول روز تشنگی را بیشتر می‌کنند. پروتئین‌ها بهتر است بیشتر در وعده افطار مصرف شوند.

برای سحری سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پنیر شور، نوشابه‌های گازدار و ترشی را فراموش کنید. سالاد سبزیجات هم برای برطرف کردن گرسنگی و هم تشنگی مفید است اما بهتر است به جای سس مایونز از روغن زیتون به اضافه‌ی آب‌لیمو یا سرکه استفاده کنید.حبوبات، لبنیات مثل ماست و غذاهای مخلوط (مثل استانبولی و لوبیا پلو) و برنج با خورشت‌های مختلف می‌توانند غذای خوبی برای وعده‌ی سحری باشند و انرژی شما را تا حد زیادی برآورده کنند.

بعضی افراد در وعده‌ی سحری بی‌اشتها هستند. اگر شما هم ازین دسته هستید؛ بهتر است سحری مقدار کمی غذای پرکالری و البته مفید و مغذی بخورید. غذایی مثل حلیم با کمی کره و دارچین می‌تواند وعده‌ی مناسبی باشد.

حفظ آب برای سلامت ما بسیار مهم است. بهترین نوشیدنی در ماه رمضان و به‌ویژه در وعده‌ی سحری آب است. می‌توانید آب را کمی با آب‌لیمو طعم دار کنید. البته باید یادآوری کنیم که تا جایی که ممکن است تا نیم ساعت قبل از خوردن سحری آب بنوشید.




غذاهایی برای سحری




در غذاهای سحری کربوهیدرات‌ها، سبزیجات و بعد گوشت و پروتئین اولویت دارند.

به‌طور کلی غذاهای شور، بسیار تند و پر ادویه و خیلی شیرین برای سحری مناسب نیستند. اگر هم نمی‌خواهید بوی دهانتان دیگران را اذیت کند قید سیر و پیاز و حتی سبزی خوردن را در این وعده بزنید.

توصیه آخر این‌که هرچقدر افطاری را ساده می‌گیرید بهتر است سحری و پخت‌وپز برای آن را جدی بگیرید و برایش برنامه‌ریزی کنید. ممکن است بعد از افطار حال و حوصله‌ی پخت‌وپز را نداشته باشید اما این وعده‌ی غذایی برای سلامت شما واقعا مهم است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.