چجوری در ماه‌های پایانی کنکور شرایط رو به نفع خودمون تغییر بدیم

اگر تو هم تا به الان مطالعه خوبی نداشتی و دوست داری در این ماه های پایانی کاری کنی کارستان، حتما مقاله زیر رو بخون. در این مقاله نکاتی رو...

چجوری در ماه‌های پایانی کنکور شرایط رو به نفع خودمون تغییر بدیم





اگر تو هم تا به الان مطالعه خوبی نداشتی و دوست داری در این ماه های پایانی کاری کنی کارستان، حتما مقاله زیر رو بخون. در این مقاله نکاتی رو پیدا میکنی که کلید قفل درهای مسیر پیش رو برای رسیدن به هدف نهایی رو بهت میدن.

هرچقدر به ماه های پایانی نزدیک میشیم، استرس بیشتری رو تجربه میکنیم و این موضوعی هست که برای همه اتفاق میافته، چه اون افرادی که مطالعه خوبی داشتن و چه عزیزانی که تا به الان کنکور رو جدی نگرفتن و بادی به هرجهت حرکت کردن. اما خوب یا بد زمان در حال گذر هست و ما نمیتونیم جلوی اون رو بگیریم و یا کاری کنیم که زمان به عقب برگرده، بنابراین عقل حکم میکنه که به جای زانوی غم بغل کردن و فکر کردن به روز هایی که گذشته، از الان به بعد رو دریابیم و سعی کنیم از الان به بعد از زمانی که داریم.










درست استفاده کنیم

کافیه یه سرچ کوتاه در گوگل داشته باشی و یا با چند نفر از مشاورین شهرتون صحبت کنی، اون موقع هست که متوجه میشی که هر ساله هستن افرادی که در مدت زمان کمی مطالعه خودشون رو برای کنکور آغاز میکنن و با رعایت کردن قواعد درست بازی، در عین ناباوری خیلی از افراد به بهترین ها میرسن.

همه فکر میکنن تیم هایی که در دقیقه‌های پایانی بازی فوتبال موفق به گل زدن و کسب پیروزی میشن، از شانس ویژه ای برخوردار هستن و بر حسبِ اتفاقات ناگهانی نتیجه بازی به نفعشون رقم میخوره، این افراد سخت در اشتباه هستن. تیمی که موفق میشه در لحظات پایانی باخت رو با برد عوض کنه ویژگی های برجسته ای داشته. یکی از مهم ترین این ویژگی ها داشتن باور هست. باور به اینکه نشدنی و غیرممکن وجود نداره و این ما هستیم که مسیر رسیدن به هدف رو ساده یا سخت میکنیم.






بهشون توجه کن

توجه به دروس عمومی میتونه تمایز خیلی مهمی رو بین تو و مابقی رقبا در این مسیر ایجاد کنه. خاصیت درس های عمومی به این شکل هست که به شدت فرار هستن و حتی اگر در ماه های ابتدایی سال یعنی تابستان و پاییز برای این دروس وقت زیادی گذاشته باشی باز هم نیاز به مرور داری.

اگر مرور برای این دروس نداشته باشی تسلطی که داشتی به شدت کاهش پیدا میکنه. سه ماه پایانی این فرصت رو به تو میده تا مطالعه خیلی خوبی برای 4 درس عمومی خودت داشته باشی و در جلسه کنکور بتونی به تعداد زیادی از 100 سوال عمومی پاسخ صحیح بدی و این میتونه برای قبولی تو در یک رشته و دانشگاه تاپ، بی نظیر باشه. یادت باشه دروس عمومی به خاطر زودبازده بودنشون میتونن برگ برنه تو در این زمان پیش رو باشند.






فقط یکی داشته باش

اکثر کنکوری ها در سال کنکور برای درس های عمومی و اختصاصی تعداد زیادی منبع کمک آموزشی تهیه میکنن که علت این کار کم تجربه بودن و عملکرد احساسی این عزیزان هست. احتمالا شما هم از این قاعده مستثنی نیستی و اگر نگاهی به کتابخونه اتاقت بندازی تعداد زیادی کتاب میبینی که از هرکدوم یه مقدار خوندی و هیچ وقت نتونستی به طور کامل یک منبع رو تا انتها مطالعه کنی و تست هاش رو بزنی.

گذشته‌ها گذشته اما حالا که به ماه های پایانی رسیدیم بهتر هست که برای هر درس عمومی و اختصاصی یک منبع کمک آموزشی رو گلچین کنی و با اون در ادامه مسیر پیش بری. راستی یک نکته مهم که باید بهت بگم، این هست که در این روز ها به هیچ عنوان اقدام به تهیه منبع آموزشی جدید نکن چرا که فایده آن چنانی برای تو نخواهد داشت و فقط باعث میشه استرس این رو داشته باشی که باید یک کتاب جدید هم به لیست کتاب های مطالعه نشده خودت اضافه کنی. بنابراین از الان به بعد با هر منبعی که از قبل داشتی جلو برو.







قدر بدون

شخصی در این مدت برنده خواهد بود که بتونه و بلد باشه که از تک تک لحظات در ماه های پیش رو بهترین استفاده ممکن رو بکنه. بهت توصیه میکنم ساعت های مطالعاتی خودت رو یادداشت کنی تا بتونی به زمان های مرده ای که در طول روز داری پی ببری. خوندن 4 تا لغت ادبیات هم میتونه برای تو مفید باشه و به همین خاطر هست که اصرار داریم از تک تک لحظات باقی مونده به خوبی استفاده کنی.






رکن اصلی یادت نره

رکن اصلی برای موفقیت در کنکور داشتن برنامه هست. برنامه بهت کمک میکنه که تمرکز صد درصدی و آرامش فوق العاده بالایی داشته باشی.

وقتی برنامه داشته باشی خیالت راحت هست و دیگه استرس این رو نداری که چه زمانی باید چه مبحثی رو بخونی چه زمانی باید براش تست زنی انجام بدی و چه زمانی باید مرورش کنی. بنابراین هرچه سریعتر برای ایام پایانی یک برنامه ریزی خوب مهیا کن تا با خیالی راحت تر از همیشه به پیش بری.







خودت رو رها کن

دوست من بالاتر از سیاهی رنگی نیست. نتیجه کنکور قرار نیست تمام آینده تو رو تحت شعاع قرار بده. تا حالا کنکور جون کسی رو نگرفته. این ما هستیم که به دلیل وسواس های بی مورد از این آزمون یک غول بی شاخ و دم برای خودمون ساختیم.

بهت توصیه میکنم که آرامش از دست رفته خودت رو هرچه زودتر به دست بیاری و خونسرد باشی. خوب یا بد بلاخره باید در این آزمون شرکت کنی. این واقعیتی هست نه میتونی انکارش کنی و نه میتونی از مواجهه با اون دست بکشی، بنابراین ریلکس باش و لذت ببر.

بهت قول میدم هرچقدر دیدگاه زیباتر و مثبت تری به کنکور داشته باشی، لحظات شیرین تری رو در کنارش تجربه میکنی و نتیجه عالی هم خواهی گرفت. یادت باشه الان به جای فکر کردن به نتیجه نهایی و اینکه آخرش چی میشه فقط درس بخونی و تلاش کنی.




گردآورنده: نرگس صفاری


گروه آموزشی 120


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.