وقت کم میارم سر آزمون | تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه آزمون

وقت کم میارم سر آزمون ! یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کسب نتیجه‌ی مطلوب در آزمون‌ها مدیریت زمان سر جلسه هست. آشنایی با تکنیک‌هایی مثل ضربدر و منها، دو خودکار،...

وقت کم میارم سر آزمون | تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه آزمون





وقت کم میارم سر آزمون !

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کسب نتیجه‌ی مطلوب در آزمون‌ها مدیریت زمان سر جلسه هست. آشنایی با تکنیک‌هایی مثل ضربدر و منها، دو خودکار، زمان‌های نقصانی و… و تمرین اون‌ها در منزل و هر کدام از آزمون های آزمایشی که شرکت می کنید می‌تونید به‌راحتی از کمبود زمان سر جلسه‌ی آزمون جلوگیری کنید. با انجام این تکنیک ها سرعت عمل خودتون رو بالا ببرید، استرس و تشویش خودتون رو کم کنید، همه سوالات دفترچه رو حداقل یک بار بخونید و اعتماد به نفستون رو بالا ببرید.

همونطور که در مطالب قبلی هم گفتیم برای مدیریت زمان سر جلسه آزمون تکنیک های زیادی وجود داره که می تونید برای صرفه جویی و مدیریت زمان ازشون استفاده کنید در این مطلب مفصل می خواهیم راجب این تکنیک‌ها و کاربرد هاشون براتون توضیح بدیم








تکنیک ضربدر و منها

در این تکنیک شما بار اول که صورت سوال رو می خونید باید سوال رو دسته بندی کنید و اون رو توی یکی از دسته بندی های زیر قرار بدید:

1- این سوال رو بلدم و زمان زیادی ازم نمیگیره
2- این سوال رو بلدم اما برای حل کردنش زمان زیادی رو باید صرف کنم
3- این سوال رو بلد نیستم و نمی تونم بهش پاسخ بدم

در دور اول باید به سوالات دسته اول جواب بدید کنار سوالات دسته دوم یک علامت منها و کنار سوالات دسته سوم یک علامت ضربدر بذارید.
در دور دوم برید سراغ سوالاتی که کنارشون علامت منها وجود داره زمانتون رو به اونها اختصاص بدید و حلشون کنید و سوالاتی که کنارشون علامت ضربدر هست رو خالی بذارید و سراغشون نرید اینجوری می تونید زمان های اضافی که قبلا روی سوالای سخت میذاشتید رو صرفه جویی کنید و استرستون هم خیلی کم میشه.







تکنیک زمان‌های نقصانی

در این تکنیک برای هر درس مقداری زمان کمتر صرف می کنیم و باقی مونده زمان ها رو صرف سوال های وقت گیر می کنیم برای مثال در دروس عمومی از وقت قانونی هر درس 5 دقیقه کم کنید و سعی کنید با تکنیک ضربدر و منها سوالات آسان را حل کنید بعد در انتها 20 دقیقا زمان دارید تا به سوالات وقت گیر که علامت منها دارن برسید. برای انجام این تکنیک حتما باید ساعت مچی در دست داشته باشید تا بتونید به زمان مسلط باشید. سعی کنید زمان پایان هر درس رو پایان صفحات هر درس بنویسید و حتما قبل از اون زمان تمام سوالات رو یک بار بخونید. اجرای این تکنیک اصلا راحت نیست و باید حتما در طول سال و همچنین در طول آزمون های آزمایشی بیرون از منزل و داخل منزل اجراش کنید تا بهش عادت کنید و بتونید سر جلسه کنکور ازش بهره ببرید.






تکنیک دو خودکار

هدف از انجام این تکنیک ها بالا بردن سرعت تست زنی شما و تسلط بیشتر بر روی درس هاست.

توی این روش شما اول به سوالاتی که آسون هستن یا مطمئنین که بلدید جواب می دید بعد برای بار دوم با خودکار قرمز به سراغ سوالاتی میاید که شک داشتید یا نیاز به زمان حل بیشتری داشتن. بعد در آخر بررسی کنید و ببینید که جواب سوالاتی که هم با خودکار قرمز و هم با خودکار آبی حل کردید یکی هستن یا نه.

حالا وقت اون رسیده که کل ‌سوال‌ها رو بررسی کنین و ببینین در چه تعداد از سوالات پاسخ شما با خودکار قرمز با پاسخ قبلیتان با خودکار آبی متفاوت بوده است؟ و در صورتی که تعداد پاسخ‌های شما با خودکار قرمز درست باشه، معلوم میشه که شما در دفعه‌ی اول به سوال ها بی دقتی کردین. و در صورتی که پاسخ شما غلط باشه نشون میده که باید بیشتر روی مطلب متمرکز بشید و مطالعه‌ی بیشتری داشته باشین. همچنین در صورتی که به تعدادی از سوال ها نرسیدید با خودکار آبی در زمان مقرر پاسخ بدید، در حالی که با خودکار قرمز بعد از زمان مقرر به اونا جواب درست دادید، مشخصه که شما باید سرعت خودتونو در حل تست ها بیشتر کنین. رفته رفته باید از تعداد پاسخ های شما با رنگ قرمز کم بشه و به تعداد پاسخ‌های شما با رنگ آبی اضافه بشه. به این ترتیب به مرور سرعت و دقت شما در حل تست ها بیشتر و بیشتر میشه.

فرق تکنیک دو خودکار با تکنیک‌های قبلی که توضیح دادیم اینه که این تکنیک رو باید در خونه و قبل از جلسه آزمون انجام بدید نه سر جلسه اما دو تکنیک قبلی رو باید سر جلسه انجام بدید تا سر جلسه وقت کم نیارید.

تکنیک دو خودکار باعث می شه که شما سرعت حل تست هاتون رو بهتر کنید تا روز آزمون کمترین زمان رو برای حل سوالات حل کنید.

برای جمع بندی باید بگیم که شما بسته به نوع درس خوندن و تست زدنتون می تونید یک یا چند تا ازین تکنیک ها رو امتحان کنید و هر کدوم که بازدهی بیشتری براتون داشت رو انتخاب کنید و چندین آزمون ازش استفاده کنید تا کاملا مغزتون بهش عادت کنه بعد می تونید اون تکنیک یا تکنیک ها رو به راحتی سر جلسه کنکور استفاده کنید و بهترین نتیجه رو بگیرید. تجربه ها نشون داده خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکور فقط بخاطر کمبود وقت و مدیریت غلط جلسه آزمون نتونستن از صد در صد توانشون برای پاسخ دادن به سوالات استفاده کنن در نتیجه نتونستن در آزمون کنکور به موفقیت برسن. پس شما سعی کنید از این مطالب و تکنیک ها استفاده کنید تا بتونید به راحتی به رشته و دانشگاه دلخواهتون برسید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.