موفقیت چشم گیر در ماه های پایانی

رستگاری در نیم سال دوم پاییز هم تمام شد و وارد ماه های پایانی سال شدیم. همون سالی که قرار بود یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سال های...

موفقیت چشم گیر در ماه های پایانی




رستگاری در نیم سال دوم

پاییز هم تمام شد و وارد ماه های پایانی سال شدیم. همون سالی که قرار بود یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سال های زندگیمون باشه. خوب یا بد روز های زیادی رو پشت سر گذاشتیم و خوش به حال اون دست از افرادی که از این زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کردن و طبق برنامه ریزی از تمام زمانی که داشتن بهره کافی رو بردن. از این جای کار به بعد داوطلب های کنکوری به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول داوطلب هایی هستن که تا به الان عالی جلو اومدن و چیزی رو از دست ندادن. دسته دوم افرادی هستن که تا به الان یا مطالعه نداشتن و یا دست و پا شکسته برخی از مطالب رو مطالعه کردن و به فکر جبران هستن و دسته آخر هم عزیزانی هستن که تا به الان مطالعه نداشتن و به جای اینکه به فکر جبران باشن مدام به روز های از دست رفته فکر میکنن و دست روی دست گذاشتن تا با یک معجزه ای که هیچ وقت رخ نمیده، همه چیز رو تغییر بدن. با توجه به این وضعیت تصمیم گرفتیم تا این مقاله رو برای شما منتشر کنیم تا متوجه بشید که برای موفقیت ماه های پایانی باید چه کاری انجام بدید و از این سردرگمی که دچارش هستید خارج بشید. شما و تفکراتی که دارید تنها برگ بازی برای موفقیت در ماه های پایانی است.






عالی بودی، عالی بمون

روی صحبت من در این بخش با اون دست از عزیزانی هست که از تابستان مطالعات هدفمندی داشتن باید در درجه اول بهتون تبریک بگم چرا که در حال حاضر در کورس اصلی قهرمانی هستید. احتمالا در تابستون مطالب پایه رو به خوبی مرور و جمع بندی کردید و با شروع پاییز به سراغ درس های سال آخر رفتید و در کنارش مجددا مطالب پایه رو هم مرور کردید. دوست عزیز این موضوع خیلی لذت بخش هست که با یک برنامه ریزی خوب تا به الان رو عالی جلو اومدی اما باید حواست رو جمع کنی و تراز های خوبی که در آزمون های آزمایشی به دست آوردی باعث نشه که فکر کنی که کار تموم شده و بخوای با غرور بیجا از مسیر اصلی داستان خارج بشی. به جرات میتونم بگم که زمان پیش رو خیلی مهم تر و حیاتی تر از 6 ماه تابستان و پاییز هست. اگر از الان به بعد مثل روز های قبل و حتی قوی تر جلو نیای، بازی برای تو کاملا عوض میشه و جایگاهی که در این مدت با زحمت زیاد ساختی رو به راحتی از دست میدی. 6 ماهی که پیش روی خودت میبینی رو مثل سابق با یک برنامه ریزی هدف مند جلو بیا و اصلا عجله ای برای سریع تمام کردن مطالب نداشته باش. مطمئن باش اگر درست قدم برداری روز های بسیار زیبایی رو تجربه میکنی.






ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است

دوست من گذشته ها گذشته، با فکر کردن به خاطرات بدی که در ماه های قبل داشتی نمیتونی چیزی رو تغییر بدی و فقط میتونی زمانی که پیش روی خودت هست رو نابود کنی. تو دوست عزیز در ماه های قبل اون طور که باید مطالعه نداشتی و اگر هم مطالعه ای داشتی در جهت درست نبوده و جست و گریخته تا اینجای کار جلو اومدی. اما این نوید رو به تو میدم که اگر برای قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب واقعا مصمم باشی، به راحتی میتونی بهش دست پیدا کنی. بله درست شنیدی حتی با این حال که تا به الان خوب نخوندی اما زمان پیش رو به قدری مهم و تاثیرگزاره که میتونه تمام کم کاری های گذشته تو رو جبران کنه. بنابراین ازت میخوام که در درجه اول به هیچ عنوان ناراحت گذشته نباشی و تصمیم جدی خودت رو برای جبران در روز های پیش رو بگیری. در درجه بعدی برای خودت یک برنامه ریزی اصولی تنظیم کن و دقیق طبق برنامه جلو برو و از تک تک لحظات استفاده کن. منابعی که داری رو مهندسی کن و برای هر درس فقط و فقط یک کتاب کمک آموزشی در نظر بگیر و منبع جدید تهیه نکن. سعی کن به مرور زمان ساعت مطالعه خودت رو بالا ببری و در ادامه اینکه حواست به دروس عمومی باشه و در برنامه ای که برای ماه های پیش رو تنظیم میکنی نگاه ویژه ای به این دروس داشته باشی. در سایت محصل ایرانی مقالاتی منتشر کردیم که به تو برای موفقیت در ماه های پایانی کمک زیادی میکنه، این مقالات رو از دست نده.






ای که دستت میرسد، کاری بکن

دوست عزیزی که مدام به روز های از دست رفته فکر میکنی، دوستی که مدام این فکر تو ذهنت هست که آیا در زمان باقی مانده میشه به رشته و دانشگاه خوب رسید. ازت میخوام که در اولین فرصت یکبار برای همیشه بشینی و با خودت فکر کنی. هیچ فردی با حسرت خوردن در این دنیا به آرزو هاش نرسیده، هیچ شخصی با تحت فشار قرار دادن خودش نتونسته کار بزرگی انجام بده. بشین و با خودت جدی فکر کن. ببین آیا واقعا لعنت فرستادن به خودت برای خراب کردن روز های قبل کار درستی هست یا نه! ببین این مدل زندگی کردن تو برات چیزی رو به ارمغان میاره یا نه!

دوست من ازت میخوام بی خیال تمام روز های از دست رفته، با تمام قوا به فکر روز ها و هفته های پیش رو باشی و برای رسیدن به اون چیزی که آرزوش رو داری از هیچ چیزی دریغ نکنی. در این مدت باقی مانده همه چیز شدنی هست به شرط اینکه در مسیر درست گام برداری.

دوست کنکوری من سعی کن که درنیمه مربیان، بهترین تصمیم رو بگیری و برای موفقیت در ماه های پایانی تا آخرین لحظه بجنگی.




گردآورنده: نرگس صفاری


گروه آموزشی 120


این مطلب را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط

بیشتر بخوانید

نظر خود را به ما بگویید

@
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.