احتمال اعلام پایان سال تحصیلی مدارس ؛ بازگشایی از شهریور ماه | تکلیف دانشگاه‌ها چه می‌شود؟

احتمال اعلام پایان سال تحصیلی مدارس ؛ بازگشایی از شهریور ماه | تکلیف دانشگاه‌ها چه می‌شود؟




به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی درباره وضعیت ادامه تعطیلی و زمان بازگشایی مدارش و دانشگاه‌ها گفت: یکی از موضوعات مهم مدارس و دانشگاه‌هاست. در بحث مدارس نگاه متفاوتی نسبت به آموزش عالی وجود دارد.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش راهکارهای مختلفی را مطرح کرده است اما یکی از این راه‌ها این است که ما حتی اگر تعطیلی آموزشی را اعلام کنیم مشروط بر اینکه از اول یا ۱۵ شهریور بتوانیم مدارس را دایر کنیم تا ادامه مقطع را در آن تاریخ داشته باشیم ضرر نخواهیم کرد.

وزیر کشور درباره سرنوشت دانشگاه‌ها نیز گفت: اما مسئولان آموزش عالی معتقدند که از فضای مجازی بهتر استفاده کرده‌اند و می‌توانند همین روش را برای برخی رشته‌ها ادامه دهند.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان به دانشجویان اجازه مهمان شدن و ماندن در شهر محل زندگی را داد. البته اگر دانشجویی بخواهد به دانشگاه خودش هم بیاید گواهی سلامت برای او صادر می‌شود و این گواهی دائما قابلیت تمدید دارد.

رحمانی فضلی افزود: یکی دیگر از موارد این است که دانشجویان امکان انصراف داشته باشند و این انصراف بدون عدم محاسبه در سنوات صورت گیرد.

وزیر کشور درباره اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: می‌توان با کمک وزارت بهداشت و استانداران ظرفیت سازی کنیم تا ظریفت خوابگاه‌ها کاهش یابد.

  • رئیس جمهور: هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد