اعلام زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان

اعلام زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان





رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان به تشریح جزئیات برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان پایه هشتم پرداخت.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس تیزهوشان اظهار کرد: شرکت در این آزمون برای تمام دانش آموزانی که امسال در پایه هشتم تحصیل می‌کنند، امکان پذیر است حتی این موضوع برای دانش آموزانی که سال گذشته در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و پذیرفته نشدند، برقرار است.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون بعد از تشکیل شورای مشورتی با سرپرست آزمون و پرورش و توافق با ایشان صورت گرفت، ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد حدود چهار هزار نفر است که با احتساب ریزش برخی از دانش آموزان از پایه هفتم به هشتم این تعداد ظرفیت در نظر گرفته‌ایم در غیر این صورت تعداد ظرفیت کمتر بود.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ساز و کار فرآیند آزمون چطور خواهد بود، بیان کرد: آزمون چهار گزینه‌ای استانداردی برای دانش آموزان در نظر گرفتیم که بخشی از آن سوالات درسی و برخی دیگر مربوط به استعداد تحصیلی و تحلیلی است.

اعلام زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره زمان برگزاری آزمون اظهار کرد: هنوز موعد دقیق مشخص نشده، اما در مرداد ماه برگزاری آزمون قطعی است.

پیش از این مهاجرانی برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت را منوط به نظر دستگاه‌های بالادستی همچون دفتر وزارتی و شورای عالی آموزش و پرورش دانسته بود که به دنبال این موضوع مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری هرگونه آزمون تکمیل ظرفیت را منتفی اعلام کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان