اعلام زمان نتایج نهایی آزمون سراسری سال 98

اعلام زمان نتایج نهایی آزمون سراسری سال 98

کنکور سراسری سال ۹۸ امروز و فردا پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و زمان اعلام نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی امروز و فردا پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه با رقابت داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

داوطلبان گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر امروز پنج‌شنبه در کنکور به رقابت می‌‌پردازند و داوطلبان گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی روز جمعه در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان هستند.

پس از برگزاری آزمون و تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس