رتبه بندی سایتهای دانشگاهی اعلام شد

رتبه بندی سایتهای دانشگاهی اعلام شد

نظام رتبه‌بندی بین المللی وبومتریکس جدیدترین رتبه وب سایت های دانشگاهی را اعلام کرد و سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه ژانویه ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس اعلام شد.

مبنای این رتبه بندی براساس ۴ شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه، تعداد استنادات ۱۰ نفر پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations، تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago و تعداد لینک‌های داده شده به سایت دانشگاه، است.

بر اساس نتایج اخیر این رتبه بندی، سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کرده اند.

همچنین دانشگاه‌ علوم پزشکی خراسان شمالی با رشد ۳۰ درصدی نسبت به رتبه قبلی خود، بیشترین رشد را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور نشان داد.

بر اساس اعلام مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت در حال حاضر از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این نظام رتبه بندی، ۷۴ درصد آنها با بهبود رتبه جهانی همراه بوده اند.


نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در ژانویه سال ۲۰۱۸ و مقایسه آن با جولای ۲۰۱۷ میلادی


علامت - در کنار اعداد نشان دهنده کاهش رتبه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی است. همچنین دو دانشگاه تربیت مدرس و شاهد، هر دو حوزه علوم پزشکی و غیر آن را شامل می‌شوند.