زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 99 اعلام شد

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 99 اعلام شد





وزیر آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری، گفت: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع‌بندی‌ درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می‌کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم و بنابراین سازمان سنجش می‌تواند دهه سوم تیرماه برای برگزاری کنکور آماده شود. اگر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ ندهد، زمانبندی ما این‌گونه است.

حاجی‌میرزایی درباره بلاتکلیفی دانش‌آموزان کنکوری نیز توضیح داد و گفت: وضعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم اهمیت ویژه‌ای دارد و همه دانش‌آموزان پایه دوازدهم می دانند که معمولا بخش عظیمی از محتوا تا ۹۰ درصد قبل از عید آن تمام می شود و شروع سال جدید با مرور درس ها و تقویت یادگیری ها همراه است.

وی ادامه داد: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع بندی‌ها درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم. بنابراین سازمان سنجش می تواند دهه سوم تیرماه برای برگزاری کنکور آماده شود. اگر اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ ندهد احتمالا زمانبندی ما اینگونه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا