کاهش تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال قبل

کاهش تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال قبل

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نام در کنکور سال ۹۹ گفت: بیش از یک میلیون نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کردند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، (نوبت دوم) شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای کنکور سراسری ۱۳۹۹ از ۱۶ بهمن آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده، این فرصت ساعت ۲۴ روز ۲۷ بهمن ماه ۹۸ پایان یافت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۵۱ هزار و ۹۲۸ داوطلب نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند که آمار نهایی متعاقباً اعلام می‌شود.

توکلی اظهار داشت: کنکور سراسری ۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور از ۹ تیر ماه سال ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد داوطلبان تا ۱۱ تیر ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان به صورت اینترنتی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. نتیجه نهایی کنکور ۹۹ در دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر