دستورالعمل نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی ابلاغ شد

دستورالعمل نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی ابلاغ شد

دستورالعمل «مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی» از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی‌میرزایی طی بخشنامه‌ای دستور العمل «مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی» را به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.

در راستای عملیاتی کردن زیر‌نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در خصوص تعیین تکلیف نگهداری و تعمیرات اساسی و جزئی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی؛ سازمان نوسازی مدارس کشور پس از مطالعات و بررسی‌های جامع با بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات مدیریتی و کارشناسی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل نوسازی مدارس اقدام به تدوین "دستور العمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی تربیتی و ورزشی" کرد که پس از طی مراحل لازم به تایید وزیر آموزش و پرورش رسید.

براساس این بخشنامه که به منظور تفکیک و تخصصی کردن فعالیت‌های مرتبط با نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی تربیتی و ورزشی، ارتقای سطح ایمنی، افزایش بهره وری و طول عمر بنا و تاسیسات و کاهش هزینه‌ها، آسیب‌ها و معضلات فیزیکی فضاهای آموزشی تدوین شد؛ مسئولیت نگهداری فضاها و تجهیزات آموزشی تربیتی و ورزشی با ادارات کل آموزش و پرورش خواهد بود.

همچنین مسئولیت تعمیرات جزئی در مدارس و فضاها و تجهیزات که مصادیق آن در دستورالعمل درج شده است نیز با ادارات آموزش و پرورش است که باید از طریق برون سپاری توسط پیمانکاران مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گیرد.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است که مسئولیت تعمیرات اساسی در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر عهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس است که با تدوین این دستورالعمل گام مهمی در راستای ارتقا و تضمین کیفیت و ایمنی مدارس برداشته شده است.

گفتنی است، با ابلاغ و اجرای این دستورالعمل جامع، معضلات دیرینه در فرایند نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی حل شده و منجر به ارتقای کیفیت آموزش خواهد شد.